18 mei 2014

Workshop: werken met transfers

Mitsy (Artmind) gaf een workshop 'werken met transfers'. Ik deed mee en het werd een namiddag 'zen-met-lekkere-koekjes'. 

Samen met drie anderen decoreerden we borden, schaaltjes, kopjes en ander porselein. Twee deden dit met eigen illustraties. Ik werkte, samen met een andere cursist, met kleurentransfers. 

Deze transfers zijn, om het op een gemakkelijke manier uit te leggen, gekleurd papier waaruit je figuren knipt. De geknipte delen monteer je nadien met een pincet op je porselein. Het geheel bakt Mitsy af in haar oven.
Ik maakte alvast een beetje 'uitzet', want borden hebben we nog niet (kopjes daarentegen). Nu hebben we toch al een set voor ons tweetjes en een 'feest-bord', want dat mag zeker niet ontbreken!


14 opmerkingen:

  1. Dat ziet er zo prachtig professioneel uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker een aanrader! Iedereen kan het..

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap!
    Zo'n vrolijke, felle kleuren, ik ben fan!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil dat ook eens doen! Heel hard! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zeker eens proberen bij Mitsy! Het is echt super leuk en je hebt snel resultaat!

      Verwijderen
  5. Wat leuk gemaakt, en zo fleurig....mooi ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh supertof! en ook leuk om je eigen uitzet uit te breiden met iets wat er bijhoort maar toch zelfgemaakt is... ideetjes ideetjes...

    BeantwoordenVerwijderen