21 september 2014

DIY Fashion Fair

Zoals ik al eerder zei, won ik via Jo Chapeau een ticket voor de DIY Fashion Fair van La Maison Victor.

Op zondag was het zo ver. Eindelijk eens een leuk evenement dichtbij huis! Samen met Mitsy maakte ik er een leuke dag van. Om 10 uur stonden we aan de deuren van de Ethias Arena.

Binnen stonden er een 40-tal kraampjes met stoffen, juwelen en ander DIY-materiaal. Ze waren prachtig aangekleed. De houten constructies achter alle kraampjes, maakten het tot een groot, mooi ogend geheel.
Anderhalf uur lang liepen we van kraampje tot kraampje. Ik keek vooral voor wat stof voor ons toekomstige kussens. Er was keuze genoeg.. en ik leerde verschillende nieuwe webshops kennen.

Mitsy en ik sloten aan bij de doorlopende 'pompon-workshop'. op de flyer staat deze omschreven als kinderworkshop, oeps! Met een grote vork (een kleine hooivork) maakte ik een klein, geel pomponnetje. Het was op vijf minuutjes klaar! Ideaal om op een beurs te doen en leuk om je huis mee op te vrolijken!

Ook schreven we ons in voor de gratis haak-workshop, waar we zouden leren om een muts te haken. Mijn haakkennis gaat tot 'een vaste haken' en echt niet verder. Ondanks dat het een workshop voor iedereen was (ook voor beginners!), ging het haast veel te snel voor mij. Het patroon was te moeilijk en na een uur had ik een cirkel ter grootte van 8cm af (zie foto). Ik vond het best demotiverend.. We kregen wel drie bollen wol mee naar huis! Waar ik pompon-kerstballen mee ga maken :) idee van Mitsy!

Tenslotte konden Mitsy en ik ons nog snel inschrijven voor de gratis workshop 'Textielontwerp'. Deze workshop vond ik het tofste en de meest geslaagde workshop van de dag! Helemaal mijn ding.

De dames van Lotte Martens waren dan ook super enthousiast. Kijk zeker eens op hun website, ze geven workshops voor volwassenen en kinderen.


We sneden een grafisch figuur of een patroon uit een gom. Ik koos drie huisjes uit, ook omdat ik volledig in 'verhuis-modus' zit. Eén cursist sneed in haar vinger, met bloedvergieten als gevolg..

De gom gebruikten we als stempel. Eerst bestempelden we papier, om vervolgens met deze papieren stukjes een 'opstelling' op onze stoffen zak te maken. Nadien bestempelden we de stoffen zak met textiel inkt. De rij huisjes die ik met papier klaar legde, werden uiteindelijk een stad!
Mitsy en ik hadden een fantastische, onvergetelijke dag! We slenterden, aten (een lekker broodje kruidenkaas!), kochten en workshopten 6 uur lang! Ik werd herkend en deed een praatje met Koekjehaakjemaakje, Klaartje Nel en Stannel.

Ondanks dat het een heel gezoek was naar stof (volgens de instructies van het lief: fel blauw, geen tekeningetjes en niet te vrouwelijk), vond ik bij Bambiblauw toch de geschikte combinatie. Het werd een Petit Pan-stofje samen met een citroengele paspel van Liel.

Daarnaast liet ik me ook verleiden door een vosjes-stofje bij de kraam Ella en Basiel. Dat zal hopelijk deze herfst nog een rokje voor mezelf worden!

Voor iedereen die er niet was... je hebt iets gemist! Zeker de gratis workshops waren een grote troef!












37 opmerkingen:

  1. Leuk om je dag daar te kunnen lezen... helaas niet kunnen gaan, te ver af van ons thuis in combinatie et de kids hun activiteiten...
    Hopelijk doen ze dat eens aan de andere kant van het land, dan kan ik ook eens gaan ;-)
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was wel de moeite, wel niet zoveel volk.. maar voor ons ideaal om rond te kijken en workshops te volgen!

      Verwijderen
  2. De textiel workshop was inderdaad top! Ik zat toevallig aan dezelfde tafel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ohhh, dat is keigrappig om te horen! :)
      Ik vond het ook top. Heb je ook een foto van je resultaat?

      Verwijderen
    2. Ik heb het even op mijn pinterest gezet. http://www.pinterest.com/pin/265008759298605651/

      Verwijderen
  3. Ik heb de goudkleurige tas gekozen van Lotte Martens!Ben er gisteren geweest en mijn verslagje lees je hier: http://ikmaakhetzelfnu.blogspot.be/2014/09/diy-fashion-fair.html

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn dat je ook een berichtje maakte! De gouden viel duidelijk meer in de smaak :) . Ik vind het echt tof!

      Verwijderen
  4. Amaai, wat een drukke dag ! Fijn dat je het zo leuk vond !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om je verslag te lezen! Leuk, je gestempelde stad!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk je huisjes! Ik deed ook die workshop, maar eerder op de dag. Ik was niet zo enthousiast, wel over de workshop en Lotte Martens, maar vond het niet zo groot.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was inderdaad niet zo heel groot (maar dat had ik wel verwacht, als je kon lezen dat er maar 40 kraampjes zouden zijn). Ik was blij dat ik mijn ticket gewonnen had :) en dat er weinig volk was, want zo kon ik alle stofjes eens goed bekijken! De gratis workshop waren echt wel heel tof!

      Verwijderen
  7. Leuk verslag. Jouw tas is heel leuk geworden met die huisjes ! Mijn verslagje kan je ook op mijn blogspot lezen. Voor mij was het ook een geslaagde dag en inderdaad eens leuk dat het in Limburg te doen was. Lieve groetjes.
    http://koekjehaakjemaakje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk om te lezen en leuke tas... het was inderdaad wel heel kort om een stempel en een tas te maken!

      Verwijderen
  8. Tof om te lezen! Ik kwam ook, het was toevallig op de terugweg van een weekendje Ardennen. Geen workshops voor mij, maar Lotte Martens ontdekte ik ook aan haar stand en dat was voor mij echt wel dé ontdekking van de dag, wowie!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Reacties
    1. Dat vond ik ook! Moedig dat je mij durfde aanspreken :D

      Verwijderen
    2. Ja, jij ziet er duidelijk aanspreekbaarder uit dan ik :)

      Verwijderen
  10. Ik vond het echt een hele leuke dag, Karen! We moeten nog maar eens ticketjes winnen/krijgen! :)
    En natuurlijk nog samen onze muts afhaken of pomponnen maken, daar kunnen we lekker bij kletsen!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooie tas !! En niet te snel opgeven met die muts, valt best wel mee hoor...
    Ik ben er zelfs 2 dagen geweest, omdat het eindelijk eens zo dichtbij was. Het verslagje van zaterdag staat al op mijn blog (http://www.neven-jansen.be/mama/), dat van zondag komt nog...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tof om te lezen! Ik vond de mevrouw van de workshop ook niet echt vriendelijk.. dat heeft me gedemotiveerd :) Wel fijn dat we de wol gratis mee naar huis kregen!

      Verwijderen
    2. Zaterdag waren ze wel met 2, dus misschien was ze wat gestresseerd?

      Verwijderen
  12. Leuk, leuk, leuk! En die pomponnetjes... wij maakte ze met kartonnen ringetjes. Hoe doe je dat met die vork?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. zo: http://www.grastussenjetenen.nl/naald-draad/pompoms-3-fijne-zelfmaakideeen/
      om hem 'vast te maken' gebruikten wij wel stevig naaigaren, om het aan te trekken.
      Je krijgt wel eerder ei-vormige pompons! :)

      Verwijderen
  13. De huisjes zijn echt leuk op je tas! Ik ben iets minder origineel geweest :-) Lijkt me heel normaal dat je op een uur geen muts afkreeg hoor! Zeker blijven proberen! Ik krijg zelf ook geen muts af op een uur en ik heb er al heel veel gehaakt hoor!
    Leuk verslagje van een inderdaad toffe dag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Van die muts, had ik ook helemaal niet verwacht. Maar ik kon totaal niet volgen en de mevrouw van de workshop ging veel te snel.. daarom was het een beetje minder leuk :)

      Verwijderen
  14. Klinkt als er leuke dag! Ik vond het heel jammer dat ik niet kon gaan maar Hasselt is voor ons niet bij de deur. Ik had er nog zo veel zin in, ook omdat vlakbij eveneens het hobbysalon bezig was. Had er een twee-in-een-tje van kunnen maken maar helaas!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :) ja, wij hebben stiekem vanuit de tribune naar het hobbysalon gepiept (maar dat leek me minder mij ding..)

      Verwijderen
  15. Dat zag er een fijn dagje uit! Een pompon op 5 minuten maken? Dat wil ik ook wel eens proberen..

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zag er super uit... vrees dat dat haken bij mij hetzelfde zou geweest zijn ;-s Nog veel succes met alles!

    BeantwoordenVerwijderen