20 februari 2016

Het geboortekaartje van onze zoon, Klaas.

Vanaf het moment dat ik wist dat ik zwanger was, begon ik met brainstormen voor ons geboortekaartje. Als kaartjes-maakster lijkt je dat misschien simpel, maar voor iets jezelf maken is nooit 'goed genoeg'. De buitenwereld heeft ook hoge verwachtingen van iemand zoals ik. Al jaren pin ik foto's van leuke kaartjes. Ideeën genoeg.. Maar het was dus een groot dilemma om een thema en stijl te kiezen, die ook aansloot bij een leuk suikerboon-idee.

Ik koos voor het eekhoorn-thema. Gewoon, omdat ik eekhoorns leuke, uniseks dieren vind (we wisten het geslacht toen nog niet). Ze passen bij de winter en ik vond er wel leuke traktatie-ideetjes bij.

Op de voorkant zit de eekhoorn op een boomtak in een sneeuwlandschap. In februari kon het nog altijd sneeuwen, vond ik. De binnenkant hield ik sober: de tak komt even terug en Klaas zijn naam staat tussen twee hartjes. Dat laatste vond ik wel kunnen voor een baby-jongen :) 


Links tekende ik een eikel, met daaronder de spreuk 'onbeschrijflijk hoe warm de winter kan zijn'. Kort maar krachtig en passend, want ik ben nog al een koukleum. Om het geheel een beetje speels te maken, ontwierp ik drie kleine illustraties van een huisje, een cadeautje en een envelopje.

Achteraan voegde ik 'door mama' toe, omdat ik best trots ben op de kaart die ik voor mijn eerste kind maakte! De kaart werd gedrukt op papier 'met een korrel'. Zo krijgen de kleuren een warme, matte gloed. 

De bruine enveloppes die verzonden werden kregen een 'my stamp' met dezelfde eikel van de binnenkant. Kaartjes die we instaken, gaven we een eikel-stempel met 'geboren' onder. De adressen werden in het wit op de enveloppen geschreven, om zo te linken naar de sneeuw op de kaart.

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden..


42 opmerkingen:

  1. Een prachtig kaartje!
    En zo'n herkenbaar gevoel bij het ontwerpen van een kaartje voor je eigen kind! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind dit een zeer geslaagd kaartje! Heel knap!
    Het mooiste uit heel je assortiment. :-)

    En ik herken ook het gevoel dat je in het begin van je blogbericht beschrijft. Voor je eigen spruit iets ontwerpen, is echt heel moeilijk. De 'buiten wereld' heeft inderdaad hoge verwachtingen.
    Ik hoop dat ze half juli (bij ons) toch ook 'wow' zeggen. :-)
    In ieder geval vind ik het wel heel leuk om hier mee bezig te zijn.

    Een leuk suikerbonen idee ... . Ik ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig, en zo doordacht tot in de puntjes! Ik krijg het er warm van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heel mooi! het heeft een lekker gezellige en warme sfeer

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat met jullie zoontje! Heel mooi resultaat van een lang denkproces! Je mag er trots op zijn!
    En 11 jaar geleden schreven wij 'aan onze nieuwe buren' omdat we toen ook nog niet iedereen kenden aangezien we hier nog maar 3 weken woonden ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In het echt nog duizend keer mooier echt je kaartje is PRACHTIG!! (kadootje gaat deze week op de post, samen met onze ruil ;) )

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel liefdevol en zacht: wat mij betreft helemaal af en geslaagd! Gefeliciteerd met de geboorte van je zoon, Karen! Veel geluk samen, groetjes Stefanie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Prachtig kaartje, bedankt voor het papieren exemplaar!
    Het is echt af, typisch Karen, maar toch net dat extraatje dat andere kaartjes uit je collectie niet hebben. Heel mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super!
    Proficiat met Klaas!
    En ook proficiat met je mooie kaartje!
    Ben benieuwd naar de bonen ;).
    Genieten nu!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel mooi!!! Om zeker trots op te zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel mooi!!! Om zeker trots op te zijn!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Van harte proficiat!
    Het kaartje vind ik super.
    Ik heb van elk mijn 3 kinderen het geboortekaartje ontworpen en nummer 3 was het moeilijkst. Door al die ideeën die je op Internet tegenkomt wordt het moeilijk om te kiezen. Bij de eerste 2 was Internet nog niet zo "in".

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtig, een kaartje om trots op te zijn!
    Ben inmiddels ook erg benieuwd naar je suikerbonen...dat gebruik kennen we in Nederland niet maar vind het altijd zo leuk op al je foto's.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel mooi geworden!!! Dat geldt voor het kaartje én voor de zoon :D

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Prachtig gemaakt Karen. En de woorden "ongelooflijk hoe warm de winter kan zijn" raakt. Ik wens jullie drietjes alle geluk. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Van harte gefeliciteerd met de kleine man! En wat een prachtig kaartje. Veel geluk met zijn drietjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heel schoon, ik vind eekhoorns 'coole' dieren!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ze zijn prachtig! En ik ben superfier dat ik al van met-mijn-eigen-ogen-gezien-te-hebben kan zeggen: die Klaas, die is al net even prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Dikke proficiat met de zoon met de leuke naam én het mooie kaartje!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Heel mooi ! En een hele dikke proficiat !!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Proficiat met je zoontje !!! En nu geen sneeuw... volgend jaar stapt hij misschien zelf al door de sneeuw! Zo rap kan het gaan, geniet ervan !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Proficiat! Prachtig kaartje. Volgens mij heb ik je gezien voor je versierde huis. :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Heeeeeeeel erg mooi!! Echt prachtig!! Ik word er zelf een beetje warm van! Geniet ervan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik begrijp helemaal je twijfels! Maar het is een tof kaartje geworden, die hartjes naast zijn naam vin d ik echt geweldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Prachtig gedaan, Karen! De liefde spat ervanaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Super leuk kaartje. :-)
    Proficiat met jullie zoontje, geniet er van. En ik wens jullie weinig slapeloze nachten.

    Groetjes
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Oh, echt een prachtig kaartje, en dat tekstje is ook zo mooi! Veel geluk samen met jullie 3tjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. ik vind het een heel mooi geheel!!!!!
    zus 3

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh Karen, dat heb je supermooi gedaan! En zo fijn om te lezen dat andere moeders helemaal kunnen opgaan in het tot in het kleinste detail bedenken en uitwerken van kaartje en suikerbonen. Dat is zoooo leuk om te doen. Knap gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Super! (meer feedback op donderdag ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Als vroedvrouw zie ik op mijn werk véél geboortekaartjes passeren, maar zo mooi als dit heb ik ze zelden gezien. Proficiat met Klaas!

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Viavia op je blog terechtgekomen en helemaal overdonderd door dit wondermooie kaartje. Om helemaal stil van te worden... Ahja, toch nog iets: gefeliciteerd met jullie zoon! :)

    BeantwoordenVerwijderen